2/17/2018

DIY Świeca żelowa - Drink

Tak. To już świecoholizm. Jakbym miała za mało świec. Ale cóż poradzić gdy tak bardzo lubię ich zapach roznoszący się po pomieszczeniu. Lubię i już. Teraz poszłam o krok dalej i postanowiłam sama sobie stworzyć świece. Dlaczego by nie?
Zamówiłam na allegro parafinę w żelu, knoty i olejki eteryczne. Już w momencie zamawiania miałam wizję pierwszej produkcji. Lubię czasem wypić dobrego drinka, lubię chłodny zapach mięty, uwielbiam kolor zielony, więc wiadomo jaki mógł być wybór!

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,
Wykonanie nie było perfekcyjne - szłam na żywioł, intuicyjnie. Teraz wiem, że kilka poprawek następnym razem się przyda. Ale przecież o to chodzi - by uczyć się na własnych błędach. By dostrzegać niedociągnięcia i starać się je poprawiać.

Składniki:
- parafina w żelu
- knoty
- szklaneczki
- barwniki spożywcze
- olejki zapachowe
- skórka z limonki
- klej do przymocowania knota do szklanki (u mnie klej na gorąco)

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,

Roztapiałam żel w kąpieli wodnej, jednak kolejnym razem rozpuszczę bezpośrednio w garnku. No i zdecydowanie mniejsze kawałki będę wrzucała do roztopienia.
W trakcie roztapiania dodałam barwniki - nie miałam zielonego, więc użyłam niebieskiego i żółtego by uzyskać ten kolor. Gdy już żel był dobrze rozpuszczony dodałam olejki. Ten Ice cuchnął w buteleczce jak denaturat, ale 1-2 kropelki dawały ciekawą nutę. Miętowego za to nie żałowałam.
Knot - za pomocą kleju na gorąco - przytwierdziłam do szklanki (szklaneczki z Pepco 3,99zł za 3szt.).
Na zielona warstwę dałam "czysty" żel, by robił wrażenie pokruszonego lodu. Na samą górę starłam odrobinę skórki z limonki.
I mój drink gotowy.

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,

diy, świeca drink, świeca żelowa, świeca mohito, mohito, mojito, mojito candle, jak zrobić świecę, świeca żelowa krok po kroku,


Tak. Będę robiła kolejne żelowe świece. Czemu nie. Choć kocham gotowe świece zapachowe i perfumowane, które możemy dostać w sklepach, to od czasu do czasu będę miała frajdę z tworzenia czegoś "mojego".
Czy robiliście sami świece żelową? Macie jakieś dobre rady w tej kwestii?

12 komentarzy:

  1. Pachnie cudownie, a bajerancko wygląda ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem wyszło Ci cudownie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam takich jeszcze, ale wyglądają cudnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wyglądają te świece. Trochę jak galaretka czy kisiel :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, robią wrażenie, koniecznie muszę sama spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta świeca wygląda jak... galaretka z lodem :D Przepis całkiem nie trudny, a i racja, że najłatwiej jest się uczyć na własnych błędach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś namiętnie kupowałam świece żelowe - ba to były pierwsze świeczki za jakie sama płaciłam :]

    OdpowiedzUsuń
  8. ale fajowe! Mam nadzieje że nie będziesz miała nic przeciwko jak w najbliższym moim wpisie rozmaitości wstawię zajawkę do tego wpisu:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Poszłaś na żywioł, ale spontaniczne pomysły są najlepsze i wyszło świetnie! ;) Mam salon w zielonym kolorze i też właśnie zastanawiam się nad czymś takim ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł na ozdobę do każdego wnętrza. Jestem w trakcie remontu i chyba wykorzystam ten przepis na świeczkę DIY. Postawię takie w mojej łazience, będą się super prezentować. Oprócz takich ozdóbek i pralki to już prawie skończyłam urządzać to pomieszczenie.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie jakiś ślad - dzięki niemu łatwiej trafię do Ciebie.

Reklamy, komentarze typu "obserwujemy?" etc - na to nawet nie wysilaj klawiatury.

Copyright © 2014 Mix Of Life... , Blogger