11/22/2017

Potrawka z brukselki i mięsa mielonego


Kulinarnie dziś! Pewnie by tego wpisu nie było gdyby nie
Instagram i moje dzisiejsze wrzutki na stories z brukselką w roli głównej. Pojawiły się pytania co z niej będzie na obiad, a na odpowiedź, że potrawka z mięsem mielonym to posypały się pytania o przepis.

A przepis jest dziecinnie prosty, wykonanie jeszcze prostsze, a wrażenia smakowe bardzo apetyczne!
Przez długi czas brukselki nie znosiłam, dopiero jak zaczęłam sama ją przyrządzać to i zaczęła mi smakować. W sumie ten przepis był jednym z pierwszych "brukselkowych", dzięki któremu polubiłam to warzywo.

kuchnia, przepis, brukselka, łatwy obiad, co na obiad, pomysł na obiad, tani obiad, potrwaka, potrwaka z brukselki i mięsa mielonego,


POTRAWKA Z BRUKSELKI I MIĘSA MIELONEGO

Składniki: 

500g mięsa mielonego (u mnie wieprzowo-wołowe)
500g brukselki
2 średnie cebule
olej do smażenia
garam masala - pół łyżeczki
majeranek - łyżeczka
koncentrat pomidorowy - łyżka
sól i pieprz do smaku

kuchnia, przepis, brukselka, łatwy obiad, co na obiad, pomysł na obiad, tani obiad, potrwaka, potrwaka z brukselki i mięsa mielonego,


Wykonanie:

Cebulę kroję w półplasterki i duszę na patelni z odrobiną soli i pieprzu az do miękkości. Dodaję mięso mielone i przyprawy: majeranek i garam masala. Kiedy mięso jest gotowe dodaję łyżkę koncentratu pomidorowego. Brukselki kroję na ćwiartki (małe na połówki) i dodaję na patelnię. Mieszam całośc i duszę pod przykryciem ok 15 minut (lubię gdy brukselka jest al dente, jeśli wolisz miększą wydłuż czas duszenia).

kuchnia, przepis, brukselka, łatwy obiad, co na obiad, pomysł na obiad, tani obiad, potrwaka, potrwaka z brukselki i mięsa mielonego,  blog kulinarny

Mało składników a wychodzi prawdziwa uczta! Lubię takie szybkie i łatwe przepisy. A Ty?
Lubisz brukselkę? Jakie jest Twoje ulubione danie z nią?

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubie takie szybkie przepisy (tym bardziej, ze mega rzadko gotuje) i widac to po mojej mysli, gdy czytalam Twoj wpis "a to jest sezon na brukselke?" 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy brukselki. A za mięsem mielonym nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem, jak dziecko. Nie cierpię brukselki! Bleeee
    W przeciwieństwie do Ciebie nigdy się do niej nie przekonam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada przepysznie, swietny pomysl na brukselke ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie się prezentowała już na Insta :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie jakiś ślad - dzięki niemu łatwiej trafię do Ciebie.

Reklamy, komentarze typu "obserwujemy?" etc - na to nawet nie wysilaj klawiatury.

Copyright © 2014 Mix Of Life... , Blogger